Megtörtént a Széchenyi jégtörő üzempróbája

A 24/2012. (V. 31.) BM utasítás alapján a vízügyi igazgatási szervek kötelesek gondoskodni a jégtörő hajóparkjuk üzemeltetéséről. A hajóknak a kijelölt állomáshelyükön minden év november 15-től március 1-ig terjedő időtartamban rendelkezésre kell állniuk egy esetleges jég elleni védekezéshez.

A hajók megfelelő műszaki állapotban tartása és jégtörésre alkalmas felkészítettségének ellenőrzése céljából 2020. november 11-én a Széchenyi hajóval üzempróbát tartott igazgatóságunk a hajó állomáshelyén, a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötőben. Az 1988-ban épült, 2019. év végére felújított Széchenyi ikerdöngölős jégtörő-vontató 40,55 m hosszú, 9,33 m széles a főbordán és 1,90 m legnagyobb merülésre képes.

A futópróba során üzemszerű körülmények között megtörtént a főgépek, segédgépek, kompresszorok, kormányrendszer, vészkormány, navigációs berendezések, horgonycsörlő, fények, műszerek (AIS, radar, mélységmérő, rádiók, reflektorok) és döngölő rendszer működési próbája.

Bevetés esetén a jégtörő hajók - így a Széchenyi – feladata a jégtakaró beállásának késleltetése, egyenletes beállás lehetőségének biztosítása, torlaszképződés feltételeinek csökkentése, torlódások megbontása, folyosó kialakítása, fenntartása.

Az üzempróbáról készült videó itt tekinthető meg:

https://www.facebook.com/watch/?v=925729364840605